0

Fiskeolie og dens fordele

fiskeolieFiskeolie er perfekt for de typer mennesker der bare ikke kan få sig til at spise makrel, sild, og laks og andre svært spiselige fiske, og deres uheldige bivirkning med at få utrolig dårlig ånde. Disse fisk indeholder meget vigtige omega-3 fedtsyrer som kroppen ikke selv producerer, og derfor skal indtages med kosten. Derfor er fiskeolie perfekt for folk der generelt ikke kan lide fisk, eller har svært ved at tygge sig igennem den anbefalet 200-300 gram fisk om ugen.  Derudover er der enkelte fordele ved at spise fiskeolie i stedet for fisk, fiskeolie er bl.a. fri for kviksølv, samt hjælper til at nedbringe smerterne ved leddegigt og andre ledsmerter, forebygger hjertekarsygdomme og blodpropper. Derudover er der godt nyt til styrketræningsentusiasterne, da det nemlig er blevet påvist at fiskeolie indeholder fundamentale vigtige fedtstoffer som er vigtigt for muskelvækst, derfor er en god og sund balanceret kost suppleret med fiskeolie gavnligt for din styrketræning.

Continue reading

0

Få styr på din arv – lav et testamente

Selvom det er noget, som de færreste har lyst til at tænke på, så kommer der en dag, hvor vi ikke længere er her mere, og det er vigtigt at finde ud af, hvem der skal arve hvad, allerede mens vi stadig er her, så vi har mulighed for at have indflydelse på dette. Det kan man gøre ved at skrive et testamente, men før vi kommer så langt, skal vi se på, hvem der som udgangspunkt arver hvad. Continue reading

0

Kosttilskud ved træning

træningHvis du træner hårdt, kan det være svært for kroppen at følge med, og nødvendigt at supplere med noget kosttilskud, for at kroppen skal restituere hurtigere og bedre. Hvilket kosttilskud, du skal tage, afhænger naturligvis af hvem du er, hvor meget du træner og med hvilket formål, du træner. Nogle generelle råd om omkring indtagelse af kosttilskud, for den der stater med at træne, som mange gør her efter nytår, hvor nytårsforsæt skal indfries, kilo der skal tabes og kroppe der skal strammes op. Ofte resulterer det i, at for mange kaster sig får hårdt ud i træningen med 3 gange om ugen, uden at tænke over om kroppen kan følge med til aktiviteten.

Continue reading